Название игры: # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Arkanoid II — Revenge of Doh

Arkanoid II — Revenge of Doh - заставка
Arkanoid II — Revenge of Doh - геймплей
Arkanoid II — Revenge of Doh - геймплей
Играть 128kb версию игры
Играть 48kb версию игры
Скачать игру ZX Spectrum - Arkanoid II — Revenge of Doh
Оцени игру 1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Описание игры

Трудно написать какой-либо обзор игры Arkanoid II — Revenge of Doh, в которой необходимо всего-навсего разбивать стену из цветных кирпичиков с помощью шарика, отбиваемого биткой. Да, здесь тридцать четыре уровня, а на ZX Spectrum 128 еще и замечательное музыкально-звуковое оформление, но аркадная игра ею и останется. Вот и приходится создателям придумывать какой-никакой сюжет, и вставлять его в игру в виде титров в начале а-ля «Звездные войны».

Если вы помните «сюжет» первого арканоида, то там также битку, отбивающую шарик создатели игры называли космическим челноком, а шарик – секретным оружием для борьбы с космической угрозой. В игре «Арканоид 2» угроза вернулась вновь. Если быть точным, то огромный инопланетный корабль «ЗАРГ» вошел в пространство нашей Вселенной. Он обладает специальным оружием, которое может контролировать пространство Вселенной под названием DOH. Считалось, что это оружие было уничтожено более тысячи лет назад в космической войне «Арканоид». Однако с тех пор DOH изменился, вырос до огромных размеров и угрожает всей Вселенной. Игроку предстоит победить его при помощи корабля Vaus II, и конечно же, секретного оружия – шарика.

Как уже было сказано выше – необходимо отбивать шарик, чтобы тот разбивал стенку-рисунок в верхней части экрана. Также следует избегать врагов, которые стремятся сбить шарик с верного пути. Для борьбы с ними можно получить следующие призы:

  • B – пробивает стену сбоку. В пролом в стене можно переместить битку и перейти на следующий уровень;
  • C – позволяет поймать шарик, переместиться в нужно место и выстрелить;
  • D – разбивает шарик на пять частей, что повышает эффективность в пять раз;
  • E – растягивает битку, поймать шарик становится проще;
  • G – раздваивает битку. Вторая битка перемещается позади первой и не может отбивать шарик;
  • L – лазер. Позволяет поражать кирпичи и врагов;
  • M – разделяет шарик на три части. Когда одна часть теряется, вместо нее появляется другая;
  • P – дополнительная жизнь;
  • R – уменьшает битку. Ловить шарик становится труднее;
  • S – замедление шарика;
  • T – удваивает битку.
  • Особая капсула – дает случайный приз.

Советы:

Разрушающая капсула чрезвычайно полезна, когда шарик застревает между стен. Лазер удобен, когда нужно разрушить кирпичи, разбиваемые шариком после нескольких попаданий. В зависимости от того, в какую часть битки попадает шарик, угол его отскока изменяется.

Управление: Z – влево, M – вправо, A – «огонь».

Дополнительные материалы

Обложка кассеты с игрой Arkanoid II — Revenge of Doh
Рекламный флаер для игры Arkanoid II — Revenge of Doh
Рекламный флаер для игры Arkanoid II — Revenge of Doh
Карта для игры Arkanoid II — Revenge of Doh
Карта для игры Arkanoid II — Revenge of Doh
Карта для игры Arkanoid II — Revenge of Doh

Видео c игрой

Описание игры на другом языке

ARKANOID 2 - "The Revenge of Doh"
(Imagine)


The huge alien spacecraft, ZARG, has entered our universe. It is known
to contain the dimension controlling force DOH, a being believed to
have been destroyed forty thousand years ago in the Arkanoid Spacewars.
Doh has metamorphisised into an even greater adversary and now
threatens the very universe. Only your skill and split second timing
can now save us! Deploy the new Vaus II spacecraft and may fortune
follow you.
Adding to the fun and excitement of ARKANOID. With many extra Vaus
effects and a secret additional alien, this is the most thrilling
reaction game since ARKANOID, with so many improvements you just won't
be able to stop playing.

LOADING
1. Place the cassette in your recorder ensuring that it is fully rewound.
2. Ensure that the MIC socket is disconnected and that the volume and
tone controls are set to the appropriate levels.
3. If the computer is a Spectrum 48K or Spectrum+ then load as follows:
Type LOAD "" (ENTER). (Note there is no space between the two quotes.)
The " is obtained by pressing the SYMBOL SHIFT and P keys simultaneously.
4. Press PLAY on your recorder and the game will load automatically.
If you have any problems try adjusting the volume and tone controls
and consulting Chapter 6 of the Spectrum manual.
5. If the computer is a Spectrum 128K then follow the loading
instructions on-screen or in the accompanying manual.

NOTE
The Spectrum 48K version is on the labelled side of the tape and the
Spectrum 128K version is on the unlabelled side of the tape.

CONTROLS
The game is controlled by Sinclair joystick in Port 2 or the keyboard.

JOYSTICK
LEFT <-------> RIGHT
FIRE - FIRE

KEYBOARD
LEFT - CAP SHIFT,Z,X,C,V
RIGHT - SYMBOL SHIFT,SPACE BAR,B,N,M
FIRE - ENTER,L,K,J,M,G,F,D,S,A

STATUS AND SCORING
On-screen scoring displays score, hi-score, number of lives remaining
and the level attained.
Points awarded are between 60 and 140 for destroying a brick,
depending on the colour. Hitting aliens scores 100 points and
collecting a capsule gives you 1000 points.
An extra life is awarded at 50,000 points and collecting a 'P' capsule.

HOW TO PLAY
You control the Vaus craft, which can be moved from left to right.
Using your skills, you must deflect an energy bolt which will
gradually break down the wall confronting you. Certain coloured bricks
must be hit more than once and others are completely indestructible.
Alien life forms descend at random to hinder you but are eliminated on
contact with either the Vaus or the energy bolt.

SPECIAL POWERS
You are aided in your attempts with energy capsules which are hidden
beneath certain bricks. These capsules are released upon the
destruction of the brick. Each capsule has a different power, denoted
by a letter painted on its side. These powers are as follows:
B - Breaks through the side wall, giving the Vaus an alternative
escape route to the next level.
C - Enables you to catch the bolt, move to the desired position and
then fire.
D - Disrupts the bolt into five separate components, thereby giving
you five times the effect.
E - Expands the Vaus, giving you more chance to deflect the energy bolt.
G - Gives the Vaus a ghost, which trails along behind the Vaus but
cannot deflect the energy bolt.
L - Arms your Vaus with a laser, allowing it to shoot through the
bricks and aliens.
M - Breaks the bolt into three separate components, which regenerate
when each one is lost.
P - Awards you an extra life.
R - Reduces your Vaus, making it harder to deflect the energy bolt.
S - Slows down the speed of the energy bolt, making it easier to deflect.
T - This causes a twin of the Vaus to appear. These craft are identical
and give you twice the effect.
Special Capsule - This bestows a random special power on the Vaus.

HINTS AND TIPS
* The disruption capsule is of great use if your energy bolt is
trapped behind a wall.
* The laser is most useful to break down bricks which require a
number of hits.
* Using the very edge of your Vaus to deflect the bolt will give you
a much sharper angle, most useful for manoeuvering into restrictive
places.

GOOD LUCK!


CREDITS
Programmed by Mike Lamb
Graphics by Ron Fowles
Music and sound effects by Gary Biasillo
Licensed from (c) Taito Corp. 1986
Programmed for the Spectrum by Imagine Software
Export outside Europe prohibited
Produced by D.C. Ward
(c) 1988 Imagine Software