Название игры: # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Hyper Sports

Hyper Sports - заставка
Hyper Sports - геймплей
Hyper Sports - геймплей
Играть 48kb версию игры
Скачать игру ZX Spectrum - Hyper Sports
Оцени игру 1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Описание игры

Спортивные игры были всегда привлекательны, будь то примитивный, но ставшей классикой, Pong, или современная игра FIFA 2016 на игровую приставку Sony PlayStation 4. И дело тут даже не в графике, а в азарте спортивных соревнований. Вот почему спортивные игры распространены и на ZX Spectrum, не смотря на все его технические ограничения. Какие только компании не выпускали игры про футбол и баскетбол, теннис и плавание. Вот и Imagine Software, воспользовавшись наработками японской Konami, выпустила на «Спектрум» прекрасную игру Hyper Sports.

Hyper Sports – это спортивный симулятор многоборья. Подборка состязаний весьма неординарна: заплыв на 50 метров, стрельба по тарелочкам, акробатический прыжок, стрельба из лука и подъем тяжестей. Игроку предстоит попробовать себя во всех этих видах спорта. Целью каждого этапа соревнований является набор необходимого количества очков, которое отображается в окошечке Qualify – квалификация. Только если нужное количество очков набрано, игрока допустят до следующих соревнований. Иначе игре конец – Game Over. Сам геймплей очень прост: перед началом игры нужно выбрать управление: вправо, влево и «огонь», а в процессе самой игры как можно чаще нажимать влево-вправо, и в нужный момент «огонь». Нажимая влево-вправо, игрок или разгоняется, или развивает силу при подъеме тяжести. «Огонь» позволяет сделать вдох, что очень важно в соревнованиях по плаванию (когда появляется табличка “Breath” – «вдох»). Также «огонь» нужно нажимать, чтобы выполнить прыжок или непосредственно выстрел из ружья по тарелочкам или из лука.

 

Советы

  • в состязаниях по плаванию важно хорошо стартовать, сразу после выстрела стартового пистолета, а затем, не снижая темпа, нажимать влево и вправо. Давить «огонь» нужно как можно скорее после появления таблички «вдох», иначе игровой персонаж задохнется. Раньше времени нажимать тоже не надо – вместо того, чтобы плыть, игрок остановится и начнет судорожно дышать;
  • в стрельбе по тарелочкам важно вовремя нажимать влево или вправо – выстрелить в левую рамку или в правую, чтобы попасть по тарелке. При этом в результате серии метких попаданий рамочка увеличивается, а значит, растет точность;
  • в акробатическом прыжке нужно вовремя оттолкнуться от трамплина, а затем от козла, чтобы прыгнуть как можно дальше. Разогнаться в этом упражнении очень просто;
  • в стрельбе из лука важно учитывать скорость ветра. Ветер сбивает стрелу с курса. Также нужно правильно задать угол подъема лука, примерно 4,75 градуса – тогда стрела полетит точно в цель;
  • состязания по подъему тяжестей – здесь важно правильно выбрать вес перед попыткой.

В целом Hyper Sports – чрезвычайно примечательная игра на ZX Spectrum, которая нашла свое продолжение и на консолях, например Nes/Dendy.

Дополнительные материалы

Обложка кассеты с игрой Hyper Sports
Рекламный флаер для игры Hyper Sports
Рекламный флаер для игры Hyper Sports
Рекламный флаер для игры Hyper Sports
Карта для игры Hyper Sports

Видео c игрой

Описание игры на другом языке

HYPER SPORTS





Its program code, graphic representation, and artwork - are the copyright

of Ocean Software Limited and may not be reproduced, stored, hired or

broadcast in any form whatsoever without the written permission of O.S.L.

All rights reserved worldwide. The program runs on the ZX Spectrum and ZX

Spectrum +. Hyper Sports simulates six hyper-sporting events.



LOADING



Position the cassette in your tape recorder with the printed side upwards

and make sure that it is rewound to the begining. Ensure that the

connection lead goes from the EAR socket on the recorder to the EAR socket

on the Spectrum and that the MIC socket is disconnected.



Type LOAD "" [Note there is no space between the two quotes]. The "

is obtained by pressing SYMBOL SHIFT and the P key simultaneously. For

further instructions consult chapter 6 of your manual. Now press PLAY on

the recorder. The screen message should appear and the game will load

automatically. If this does not happen try adjusting the volume and tone

control up until loading takes place.



CONTROLS



Keyboard - redefinable



Joystick - most types of interface



Note: In the case of any difficulty experienced in joystick control the

last defined keyboard controls may be used at any time during play, even if

joystick has been selected.



PLAYING



Pit your skills and agility against the computer and the clock - in order

to progress to the next event you must qualify (ie achieve game - scoring

hints are as follows and we would be interested to hear from any player

with high marks (100,000 and up is good).



SWIMMING



Wait for the starting gun - racing dive into the pool (by pressing the

fire button). Your swimming speed is determined by continous left/right

controls, but remember in order to swim you must breath so wait for the

button. If you breathe at the wrong time you'll swallow water and if you

forget to breathe you'll gradually slow and stop.



Your opponents have different swimming skills and are controlled by the

computer if you can beat them all you're on the way to becoming a true

champion.



SKEET SHOOTING



Computer controlled sights home in on the skeet and marksmanship depends on

fast reaction on the left/right controls. Good shooting gives bonus skeets

with higher points but as your shooting improves the rate hots up! Good

shooting.



LONG HORSE



Now test your abilit as a gymnast - press the fire button to run the

springboard, then again when you're on it - Now when you reach the hand

stand position press it again to launch into the Somersaults (these are

controlled by the left/right movemement). The total score is made up of the

distance you get up the springboard, the length of time on the horse, the

number of Spins you can achieve and the perfection of your landing. Like

the real event you must perform well right through for maximum marks!



ARCHERY



The target moves accross your field of vision and you must judge wind speed

and the angle of your shot to hit bullseye. First press the fire button to

wind speed/direction, then press fire again to shoot one of your eight

arrows at the passing target. (Keeping the fire button pressed indicates

the height of the arrow. Hint:- try to get as close to a 5 angle as

possible.



TRIPLE JUMP



Co-ordination is the key to success in this event, use left/right controls

to gain the maximum approach speed - and press the fire button as close to

the take off line as possible. For each part of the jump keep the fire

button pressed to increase the angle of the trajectory and release as close

to 45 as possible. Your score is a combination of the correct speed, angle

and distance.



WEIGHT LIFTING



Now for the final test - a test of strength and stamina. Select the weight,

type and then use the LEFT/RIGHT controls to increase the weight lifter's

power. Press the fire button when STRONGMAN flashes to give the

"Powerlift". Continue with power until all three judges acknowledge the

feat. Your points score is based on weight.



Congratulations you've completed all the events now check your score and

see if you can do better next time - Good luck.





(c) Imagine Software (1984) Limited