Название игры: # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Mag Max — Robo Centurion

Mag Max — Robo Centurion - заставка
Mag Max — Robo Centurion - геймплей
Mag Max — Robo Centurion - геймплей
Играть 48kb версию игры
Скачать игру ZX Spectrum - Mag Max — Robo Centurion
Оцени игру 1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Описание игры

Mag Max – это игра на ZX Spectrum, созданная прежде всего для аркадных автоматов, а затем аккуратно портированная на Спектрум компанией Imagine. При переносе, естественно, пострадала графика, а вот геймплей остался на том же уровне.

Процесс игры заключается в следующем. По экрану слева направо движется робот. Он должен уничтожать на своем пути противников – также всевозможных автоматических роботов, которые стреляют. Некоторые из них при этом хаотично движутся. Пройдя уровень слева направо, наш герой должен спуститься в проход на следующий уровень. Проход выглядит как кольцо, в которое нужно наступить. На новом уровне игрока поджидают новые враги. В конце уровня, как правило, необходимо сразиться с боссом, например большим скорпионом.

Интересной особенностью игрового процесса является то, что вначале игрок управляет лишь средней частью человекоподобного робота. При успешном прохождении уровня сначала можно подобрать ноги робота. Они увеличивают его рост, и дают дополнительную огневую мощь. Потом можно подобрать еще несколько не менее полезных запасных частей.

Сам игровой процесс точно такой же, как и в десятках других игр – нужно идти вперед и уничтожать все на своем пути.
Управление: Q — вверх, A — вниз, N – влево, M — вправо, пробел –«огонь».

Советы:

  • Враги перемещаются группами по одной и той же схеме. Стоит запоминать схему движения врагов для эффективного их уничтожения
  • Особенно опасайтесь бункеров
  • Дракона нужно уничтожить по частям, уничтожая их одну за другой прицельными попаданиями
  • Если на верхнем уровне становится слишком «жарко», спуститесь на время вниз
  • В процессе игры старайтесь находиться в центре экрана. Это даст время и возможность уклонения от врагов.

Дополнительные материалы

Обложка кассеты с игрой Mag Max — Robo Centurion
Рекламный флаер для игры Mag Max — Robo Centurion
Рекламный флаер для игры Mag Max — Robo Centurion
Рекламный флаер для игры Mag Max — Robo Centurion

Видео c игрой

Описание игры на другом языке

*********

The Project 64 etext of ~Mag Max instructions~, converted to etext by
Eero J. Uusitalo , aka MetalHead on 7th April
1997.

MAGMAX10.TXT, April 1997, etext #211#

Readapted for the Spectrum in 2000 AD by
Alessandro "Gazzosa" Grussu
http://members.nbci.com/gazzosa

*********

MAG MAX
Mag the Max, a secret robot project is all that remains of the
galaxy's civilisation: Component parts are scattered around the
planet-assemble our hero and engage the mechanical invaders.

LOADING
Position the cassette in your Commodore recorder with the printed side
upwards and make sure that it is rewound to the beginning. Ensure that
all the leads are connected. Press the SHIFT key and the RUN/STOP key
simultaneously. Follow the screen instruction-PRESS PLAY ON TAPE.
This program will then load automatically. For C128 loading type GO 64
(RETURN), then follow C64 instruction.

CONTROLS

JOYSTICK KEYBOARD

UP Q -UP
/\ A -DOWN
|| N -LEFT
LEFT <------> RIGHT M -RIGHT
|| SPACE -FIRE
\/ ENTER -PAUSE
DOWN (press ENTER again to restart)

FIRE-FIRE

THE GAME
In the last days before the great collapse, the remnants of humanity
realised that their demise was inevitable.

Mechanoid hordes from a distant and undiscovered galaxy had laid waste
to civilisation in a series of brutal attacks, leaving only death and
destruction in their wake. But as reports of the first assault rang
through the known worlds, Sci-corps were putting the finishing touches
to a prototype robo-centurian; Mag Max. The last defender of mankind
was barely completed before Sci-corps were reduced to dust in
withering hail of laser death. The invaders were unaware of this
project that could prove to be their downfall, for deep in the
planet's bowels a circuit has closed and Mag Max lives! Seeking out
his various components, scattered across the continents he gains
strength and firepower to complete his final programme: Death to the
Invaders!

Begin by guiding Max along the planets surface and through the
underground caverns. Take control of him and search the planet for the
component parts; As the assembly takes phase his power and defences
will increase. You will also discover special craters which will
transport Max to the underground levels where more dangers lurk.
Armaments consist of Super-Laser with which you must eliminate all
aliens and their structures, however certain of them can only be
vanquished with the special lance that is part of your weapons system.
At the end of each stage you confront the leader of the invading
forces which must be completely overcome to proceed to the next level.

STATUS AND SCORING
On-screen scoring shows current score; hi-score and the number of
lives remaining. Points are awarded for aliens eliminated and defences
destroyed from 50 to 200; the Monster at the end of each level scores
10,000. Bonus lives are awarded every 20,000 points.

HINTS AND TIPS
1. Note the patterns that the groups of aliens move in-time your shots
for maximum points.
2. Be very wary of the Bunkers.
3. The Dragon must be killed part by part with multiple hits.
4. If the action gets too "hot" on the upper level drop down for a
while.
5. Try to keep to the centre of the screen as much as possible, it gives you
time to manoeuvre.

GOOD LUCK!

MAG MAX
Its program code, graphic representation and artwork are the copyright
of Imagine Software and may not be reproduced, stored, hired or
broadcast in any form whatsoever without the written permission of
Imagine Software. All rights reserved worldwide.

This software product has been carefully developed and manufactured to
the highest quality standards. Please read carefully in the
instructions for loading.

IF FOR ANY REASON YOU HAVE DIFFICULTY IN RUNNING THE PROGRAM, AND
BELIEFE THAT THE PRODUCT IS DEFECTIVE, PLEASE RETURN IT DIRECT TO:

MR.YATES, IMAGINE SOFTWARE, 6 CENTRAL STREET, MANCHESTER, M2 5NS.

Our quality control department will test the product and supply an
immediate replacement if we find a fault the product will be returned
to you, at no charge. Please note that this does not affect your
statuory rights.

CREDITS
Produced by D.C.Ward.
(C)1987 Imagine Software.
(C)Game Design Nitchibutsu.

This product contains only one cassette tape. The larger packaging has
been introduced as a standard for this and future products. We may
from time to time incorporate two tapes or possibly a disk.

*********

End of Project 64 etext of the Mag Max instructions/manual.

*********