Название игры: # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Mikie

Mikie - заставка
Mikie - геймплей
Mikie - геймплей
Играть 48kb версию игры
Скачать игру ZX Spectrum - Mikie
Оцени игру 1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Описание игры

Mikie на ZX Spectrum — это игра о любви и о достижении цели. Главному герою, школьнику, по имени Мики, прямо посреди занятий пришло в голову передать своей подружке любовную весточку. Она пришла во двор его школы и ждет. Герою игры предстоит написать письмо, одновременно выбравшись из школы. В этом и есть цель игры от компании Imagine, которая в очередной раз выполнила превосходную конверсию игры с игрового автомата Konami.

Игра представляет собой пять уровней — класс, холл, раздевалка, буфет, спортзал и школьный двор. Чтобы пройти уровень и двигаться дальше, необходимо собрать все сердечки на уровне. Каждое собранное сердце дает очки и часть послания, которое отображается в верхней части экрана. Как только все сердца собраны, над дверью зажигается надпись «Out» — можно выходить через нее на следующий игровой уровень. Мики все время мешают назойливые преподаватели, которые стремятся выбить из его головы романтическую чушь и вернуть в класс. Каждый раз, когда Мики хватают, он теряет одну жизнь и вынужден начинать уровень с начала.

На первом уровне, в классе, Мики должен собрать все сердечки, которые лежат под стульями одноклассников. Для этого нужно подойти к стулу и прогнать одноклассника, накричав на него (клавиша «огонь»).

Уровни соединяют коридоры. Нужно пробежать по коридору до двери на следующий уровень, она отмечена табличкой «In», и при этом не попасть в руки учителям и уборщикам.

На втором уровне, в раздевалке, нужно собирать сердца из шкафчиков. Они лежат там сразу по три штуки. Точно так же как на первом уровне, нужно встать лицом к шкафчику и «накричать» на него, после чего шкафчик открывается, и сердца можно собрать. После того, весь уровень пройден, вновь нужно пройти по холлу до следующей двери.

Третий уровень — столовая. Сердечки рассыпаны по полу и лежат на столах. На этом уровне можно отбиваться от учителей, подбирая еду со столов и бросая ее в преподавателей.

Четвертый уровень — это спортивный зал. Здесь танцуют девушки. Они стремятся зацеловать Мики, такой уж он красавчик. Их поцелуи ошеломляют главного героя, и в течение некоторого времени он не может двигаться.

Последний уровень — пятый. На школьном дворе нужно собрать все сердечки, избегая трех уборщиков. После этого любовное письмо полностью готово и можно отдать его девушке, стоящей у входа во двор в верхней части экрана.

Советы:

  • Отбиваться от преследователей помогает еда в виде жареной курицы, а также баскетбольные мячи. Можно подбирать эти предметы и бросать в противников
  • Танцующие девушки могут поцеловать вас, от чего главный герой на некоторое время замирает, ошеломленный. Такой же эффект имеют ловушки, спрятанные у некоторых дверей
  • Опасайтесь учителей! Они могут кидать в вас вставными челюстями
  • На последнем, пятом уровне, собрав все сердечки нужно обязательно отдать послание девушке
  • На первом уровне, в классе, можно немного отдыхать, если сесть на свободный стул.

Дополнительные материалы

Обложка кассеты с игрой Mikie
Рекламный флаер для игры Mikie
Карта для игры Mikie

Видео c игрой

Описание игры на другом языке

THE SPECTRUM GAMES DATABASE

MIKIE

PUBLISHER
Imagine

AUTHOR

YEAR
1985

CATEGORIES
Arcade

CONTROLS
Keyboard, Kempston, Cursor.
Keyboard controls are redefinable.

INSTRUCTION
In school, Mikie has decided to take a message to his girl-friend
in the schoolyard. This is far from an easy task though - which
is where you come in...

Mikie has to go through five different areas: the classroom,
locker room, canteen, gymnasium and schoolyard. In each area he
must collect all the hearts on the screen before moving on to the
next one. Each time he collects a heart, a letter is added to
a message at the top of the screen. The staff, however, are not
too happy at this and will do their best to catch Mikie!

1. CLASSROOM - Mikie must collect the hearts from under the
seats of his classmates, who are sitting on the hearts. He has
to bump people onto another seat before picking up the heart;
meanwhile, the teacher will attempt to catch him and will
occasionally get so frustrated that he throws his false teeth at
Mikie. Contact with the teacher or the teeth loses you a life.

HALLWAY : Having done that, you must leave the room and go into
the hallway, where you will be presented with a row of doors. The
one leading to the next room is marked with "in"; Mikie must go
there while avoiding the patrolling janitor and teachers.

2. LOCKER ROOM - you must collect three hearts from each of
the lockers, by facing a locker and shouting once for each heart,
and avoid capture by the teachers. If they get too close, Mikie
can pick up a basketball and hurl it at his pursuers to distract
them. After the locker room, it's back into the hallway again.

3. CANTEEN - Mikie has to gather the gather the hearts
scattered around on the floor and shout at the ones on the table.
Again, you are pursued, this time by cooks; you can distract them
by picking up chickens and throwing them at the pursuers.

4. GYMNASIUM - collect the hearts while avoiding the dancing
girls. Contact with one stuns you, allowing the gym master to
catch you.

5. SCHOOLYARD - Mikie has to collect all the hearts here while
avoiding the three caretakers. If he gets them all, he can go to
the top of the screen and give his girlfriend a kiss and his
message.


SCORES RECEIVED
"Another first-rate Konami conversion." 93% (CRASH #, February
1986)


CASSETTE INLAY TEXT

Help Mikie get the message to his Girlfriend. Join him in high-jumps
at school and outwit the Teacher, Maniac Janitor and Chef. Loads of
fun and excitement in this computer arcade game!

THE GAME

Move Mikie through the school by collecting all the hearts in each
section (Classroom, locker room, canteen, gymnazium and finally the
schoolyard).

Each heart collected represents a letter in Mikie's message to his
girlfriend at the top of the screen and when the message is complete
he can move on to the next area.

There are two types of hearts to collect

(1) Single hearts - To be found on the floor and under stools. To
collect thses you must walk over them. (You can bump your classmates
off their seats to obtain the hearts with "HIP-ZAP").

(2) Triple hearts - Placed inside lockers and on the top of tables. To
collect these, face the hearts and press "SHOUT" (FIRE) three times.
N.B. Flashing hearts give bouns points.

When the message is complete and the bell rings Mikie can move on
through the door marked "OUT".

Now you must negotiate the hallway which is full of doors and suprises
and find the right entrance marked "IN" to continue. You have five
lives to begin with, but be careful as you are constantly being
hassled by those in charge, the Teachers, Chef and Maniac Janitor who
get very annoyed when they can't catch you!

CONTROLS

The game is controlled by joystick [or keyboard. You may use Kempston,
Cursor or Sinclair joysticks. Keyboard is fully redefinable.]

Fire Button = SHOUT
Fire plus Direction = ZAP CONTROL
i.e for HIP-ZAPPING stand either to the left or right facing the stool
and keep pressing that direction until your school mate falls off his
chair.

STATUS and SCORING

On-screen scoring shows current score, lives, message status and what
room you are in. High-scroe is displayed at the end of the game.

Hearts 200 points
Hip-Zap 600 points
Chicken/Ball throw 200 points
Bonus hearts 1000 points
Kissing 100 points
Door-Trap 100 points
2000 Bonus points for each room completed.
Mystery bonuses too numerous (can you find them?)

PLAYING HINTS

You can stun your pursuer by taking Chicken or Basket Balls and
throwing them (in appropriate screens).

You may become "Stunned" by kissing and dancing girls or from the
Traps which lie behind some of the doors in the hallway.

Watch out for the Teacher, if he gets really mad he might throw his
false teeth at you!

On the 5th screen, in the schoolyard, you finally catch up with your
girlfriend and deliver the message. O.K.

You can pause for breath in the classroom by sitting on a vacant
stool... but not too long!

Its program code, graphic representation, and artwork are the
copyright of Imagine Software (1984) Limited and may not, be
reproduced, stored, hired or broadcast in any form whatsoever without
the written permission of Imagine Software (1984) Limited. All rights
reserved The program runs on the Commodore 64.

(c) Konami
(c) 1986 Imagine Software (1984) Limited
Produced by D. C. Ward

==========================================================
Taken from Project 64 http://project64.c64.org
Readapted for the Spectrum in 2001 AD by Alessandro Grussu
http://www.ag-online.da.ru