Название игры: # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

RoboCop 3

RoboCop 3 - заставка
RoboCop 3 - геймплей
RoboCop 3 - геймплей
Играть 128kb версию игры
Скачать игру ZX Spectrum - RoboCop 3
Оцени игру 1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Описание игры

«RoboCop», или «Робот-полицейский» — одна из самых успешных франшиз, включающая в себя фильмы, телевизионные сериалы, литературные произведения, компьютерные игры. «RoboCop 3», возможно, чуть ли не лучшая игра для ZX Spectrum, изданная компанией Ocean Software в 1992 году не только на ZX Spectrum, но и на видеоприставках, таких, например, как NES и Sega Mega Drive. Фанаты «Робокопа» без труда найдут много схожего в версиях этой игры.

На ZX Spectrum игра представлена в черно-белой графике. Отчасти, это связано техническими ограничениями этого домашнего компьютера, отчасти от того, что создателям игры хотелось сделать ее максимально динамичной, отдав в жертву цвет. Зато на заставке играет известная композиция, знакомая, прежде всего, по версии игры на «Денди», и тут звуковой сопроцессор Yamaha использован по максимуму. Всё те же музыкальные переливы, басы и жесткие ритмы.

Сюжет игры во многом схож с версией для NES. Игроку предстоит преодолеть несколько игровых зон, в каждой из которых робота-полицейского подстерегают свои опасности. Первая стадия представлена шутером, в котором необходимо, управляя клавишами, перемещать курсор-прицел по экрану, и уничтожать врагов. А врагов здесь очень много – это и панки, которые буквально выпрыгивают на вас, и бандиты, стреляющие из окон, и прогуливающиеся с обрезом наперевес по улицам Детройта металлисты, метающие в вашу сторону ножи. Игра немного поможет вам прицелиться, что значительно облегчит задачу. Иногда на экране появляются летящие кубики с вопросительным знаком – старайтесь сбивать их, внутри лежат призы, а также запчасти для ремонта.

После прохождения каждой стадии, Робокопа можно ремонтировать. Для этого необходимо курсором выбирать голову, плечи, руки или ноги, и нажимая «огонь» применять запчасти. Такой ремонт помогает восстановить единицы эффективности, своеобразную энергию. Кстати, с каждым попаданием по Робокопа его эффективность падает, и когда она достигает нуля, игра заканчивается.

Второй уровень представляет собой платформенную аркаду — химический завод, в конце которого нужно поразить робота-ниндзю. В процессе прохождения стадии нужно стараться не упасть в чан с кислотой, а также избегать вражеских пуль.

Третий уровень – улицы Детройта, которые захватили банды. Робот-полицейский перемещается по уровню при помощи ракетного ранца. В конце уровня нужно одолеть тяжелый танк.

Четвертый уровень похож на третий, только Робокоп идет по нему пешком. В конце уровня вас поджидает «цыплёнок» ED-209. Одолев его, вы сможете пройти в штаб-квартиру корпорации OCP, откуда все и началось.

Последняя стадия – три этажа OCP. В конце каждого этажа нужно одолеть роботов-ниндзя, чтобы затем с помощью подъемника переместиться на этаж выше. В конце игры вас поджидает сразу два ниндзя, победив которых вы выигрываете игру.

Дополнительные материалы

Обложка кассеты с игрой RoboCop 3
Рекламный флаер для игры RoboCop 3
Карта для игры RoboCop 3

Видео c игрой

Описание игры на другом языке

*********

The Project 64 etext of the RoboCop 3 manual. Converted to etext
by "Frank" Jeno E. Kontros , the Non Stop
Cracker.

ROBO310.TXT, September 1996, etext #81.

Readapted for the Spectrum in 2000 AD by
Alessandro "Gazzosa" Grussu
http://members.nbci.com/gazzosa

*********

ROBOCOP(TM) 3 (c) 1992 ORION PICTURES CORP. ALL RIGHTS RESERVED.

SPLATTERPUNKS and ROBOTIC NINJAS are just two of the many deadly
adversaries whose aim is to defeat Robocop. Select the right
weapon at the right time and you can become more than a match for
the enemy. Repair your battered armour, strap on the JET PACK,
and confront the lethal ED209.


GAMEPLAY

LEVEL 1

Robocop must destroy all the Splatterpunks that appear at
windows, along the pavement, in the distance and on the road --
without loosing all his energy.
You must position the targeting cursor at the screen edge to
scroll in the desired direction.
Pull the cursor away from the edge to halt the screen.
Position the cursor close to a Punk and it will automatically
"lock on" for a short period of time.
Robocop is able to replenish his energy at the end of the level
by collecting Repair Tokens.

CONTROLS

JOYSTICK/JOYPAD LEFT - MOVE TARGETING CURSOR LEFT
JOYSTICK/JOYPAD RIGHT - MOVE TARGETING CURSOR RIGHT
JOYSTICK/JOYPAD UP - MOVE TARGETING CURSOR UP
JOYSTICK/JOYPAD DOWN - MOVE TARGETING CURSOR DOWN
FIRE 1 - FIRE

LEVEL 2

Robocop enters the derelict Rocket Motors factory and is attacked
by Rehabs and Splatterpunks. He must fight his way through and
defeat the deadly Otomo Ninja.
During this level you will be able to pick up and collect weapon
power-ups that will either upgrade or increase the power of your
weapons.
These are as follows:-

P - Power-Up (This will increase the basic gun to Rapid Fire and
then to 3-way weapon).
F - Flame Thrower
L - Laser Gun
M - Guided Missile

Pressing the Fire 2 (Console) or Space Bar will toggle between
the current weapons. The special weapons have a limited
ammunition but you may be awarded an infinite supply of bullets
for an upgraded weapon by collecting P token.
Repair tokens are also positioned around the map and these are
collected by walking over them, and they will be stored up for
later use in the repair section at the end of the level.

CONTROLS

JOYSTICK/PAD LEFT - MOVE ROBOCOP LEFT
JOYSTICK/PAD RIGHT - MOVE ROBOCOP RIGHT
JOYSTICK/PAD UP - JUMP
JOYSTICK/PAD DOWN - CROUCH
FIRE 1 - FIRE
FIRE 2 (CONSOLE) - SELECT WEAPON
SPACE BAR - SELECT WEAPON

LEVEL 3

Robocop dons a powerful jetpack and flies along the streets of
Cadillac Heights avoiding the jetpack clad rehabs, and also the
rehabs and Splatterpunks on ledges and the pavements below. He
must locate and destroy a heavily armoured tank before he can
continue.

CONTROLS

JOYSTICK/PAD LEFT - MOVE ROBOCOP LEFT
JOYSTICK/PAD RIGHT - MOVE ROBOCOP RIGHT
JOYSTICK/PAD UP - MOVE ROBOCOP UP
JOYSTICK/PAD DOWN - MOVE ROBOCOP DOWN
FIRE 1 - FIRE
FIRE 2 (CONSOLE) - SELECT WEAPON
SPACE BAR - SELECT WEAPON

LEVEL 4

With the fuel in the jetpack now spent Robocop must walk back the
way he has come to the OCP tower. He must avoid the swooping
helicopter that strafes the ground.
On reaching OCP tower Robocop is confronted by ED209 who is
guarding the entrance. He must be defeated and destroyed before
Robocop can proceed. (Controls as LEVEL 2.)

LEVEL 5

Robocop must now make his way to the top of the OCP tower to
confront the final Otomo Ninja Robots who stand in his way.


REPAIR SECTIONS

In between each level Robocop is able to repair the damage caused
to himself. The tokens collected during the levels are stated on
this screen. Move the joystick up or down to select the body part
to be repaired and press fire.


STATUS PANEL

The top of the screen displays from left to right:-
Efficiency, Score and Message window.


HINTS & TIPS

1. Collect as many repair credits as possible and use them all at
the end of each level.
2. ED209 has a limited range of fire -- find out where is out of
range.
3. Weapon upgrades do not last forever, use them sparingly.


ROBOCOP(TM) 3

Its program code is the copyright of Ocean Software Limited and
may not be reproduced, stored, hired or broadcast in any form
whatsoever without the written permission of Ocean Software
Limited. All rights are reserved worldwide.

THIS SOFTWARE PRODUCT HAS BEEN CAREFULLY DEVELOPED AND
MANUFACTURED TO THE HIGHEST QUALITY STANDARDS. PLEASE READ
THE INSTRUCTIONS FOR LOADING, CAREFULLY.


CREDITS

ROBOCOP 3 TM & (c) 1992 Orion Pictures Corporation.
All Rights Reserved.
Developed by Probe Software Limited
Programming by Neil Coxhead
Graphics by Hugh Riley
Music by Jeroen Tel
Produced by John Woods
(c) 1992 Ocean Software Limited.

/-----------\
| Childline | Childline is the free national helpline for
| /-------\ | children and young people in trouble on danger. It
| \ /+-+\ / | provides a confidential counselling service for
| / \_/ \ | any child with any problem, 24 hours a day, every
| \_____/ | day of the year. Childline listens, comforts and
| 0800 1111 | protects.
\-----------/

*********

End of the Project 64 etext of the RoboCop 3 manual.

*********