Название игры: # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Salamander

Salamander - заставка
Salamander - геймплей
Salamander - геймплей
Играть 48kb версию игры
Скачать игру ZX Spectrum - Salamander
Оцени игру 1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Описание игры

Salamander — это аркадная игра, хорошо известная не только пользователям ZX Spectrum, но и многих других домашних персональных компьютеров, и даже игровых консолей. Есть у нее и другие названия: Nemesis, Life Force и другие. Но на «Спектруме» игра называется именно так — «Саламандер». Перенесенная на этот компьютер компанией Imagine, игра практически ничего не потеряла. Всё тот же захватывающий игровой процесс и неплохая графика, что и в оригинальной игре на аркадном автомате.

«Salamander» представляет собой горизонтальный скроллер. Космический корабль-самолет летит слева направо в длинном коридоре, напоминающий внутренние органы какого-то инопланетного существа. Навстречу ему стайками, а то и по одному, выплывают враги. Не то, чтобы они жаждали уничтожить наш самолет, но столкновение с ними смертельны. Благо корабль умеет стрелять. В «базовой комплектации» — это пушка, стреляющая одиночными снарядами. Оружие можно улучшать, собирая призы. Призы выпадают из уничтоженных врагов. Только уничтожать их нужно сериями, в этом случае из последнего выпадает приз. Название приза отображается в верхней части экрана — это или более скоростная пушка, или лазер,
или ракеты, или что-то еще. Можно активировать понравившееся оружие, или копить дальше.

Всего в игре четыре уровня. Два из них горизонтальные, а два — вертикальные. В конце каждого уровня поджидает босс. Выглядят боссы весьма экзотично, например, в виде мозга с руками. Погибают боссы от множества попаданий, но и сами не дремлют — пытаются защититься от нашего космического корабля.

Управление в игре можно задать на главном экране, нажав “K”, либо оставить стандартное: Q, A, I, O и N – «огонь».

Советы:

  • Уничтожайте врагов пачками, собирайте призы и улучшайте оружие
  • Уклоняйтесь даже от маленьких ракет. Маленькие или не маленькие – всё равно убивают
  • Старайтесь держаться от левой стороны экрана – с той стороны могут внезапно появиться враги, при этом они оказываются за кормой корабля, и могут внезапно убить.

В целом – это прекрасная игра на ZX Spectrum. Красивая графика, отзывчивое управление и, в общем, несложные уровни создают неповторимую атмосферу аркадной игры восьмидесятых.

Дополнительные материалы

Обложка кассеты с игрой Salamander
Рекламный флаер для игры Salamander
Рекламный флаер для игры Salamander
Рекламный флаер для игры Salamander
Карта для игры Salamander

Видео c игрой

Описание игры на другом языке

SALAMANDER

Beyond infinity lies the evil galaxy dominated by the forces of
the despotic SALAMANDER; A hero must persuade his
compatriots to join him on a journey into hell and beyond.
Organic Monsters of destruction, Nuclear Spiders, infernos
burning like raging seas in torment, Caverns of Despair, Demons
beyond the dimensions of our minds...

NOW IS THE TIME ... YOU ARE THE HERO.

The ultimate objective is to destroy a huge brain which controls
the Salamander's domain. To achieve this, you have three
space-ships that possess limited weaponry but have the
capability to multiply their fire-power four times. Each of the
4 levels is made up of different types of terrain and opponents.
At the end of which is a large and very powerful enemy who
must be destroyed before you can continue.


LOADING

1. Place the cassette in your recorder ensuring that it is fully
rewound.

2. Ensure that the MIC socket is disconnected and that the
volume and tone controls are set to the appropriate levels.

3. If the computer is a Spectrum 48K or Spectrum + then load
as follows:
Type LOAD "" (ENTER). (Note there is no space between the
two quotes). The " is obtained by pressing the SYMBOL SHIFT
and P keys simultaneously.

4. Press PLAY on your recorder and the game will load
automatically. If you have any problems try adjusting the
volume and tone controls and consulting Chapter 6 of the
Spectrum manual.

5. If the computer is a Spectrum 128K then follow the loading
instructions on-screen or in the accompanying manual.


CONTROLS

Control is via a Joystick or Keyboard which is fully redefinable.

KEYBOARD JOYSTICK
UP - Q or /\ UP
DOWN - A or \/ |
LEFT - I or < LEFT <-----------+----------->RIGHT
RIGHT - O or > |
FIRE - N DOWN
FIRE-FIRE

Press the SPACE BAR to pause/quit the game.


GAME PLAY
As your ship races into the start of level one, learn the best
position to destroy all of the waves of aliens. Each of these early
waves will leave behind a bonus weapon if you destroy the
whole row. In this way you can start the game with enormous
weapon power. With Lazers and Missiles plus two multiples very
few aliens can stand in your way, but be careful! - Death
normally comes rapidly to those who are over confident or just
a little bit too greedy.

This first level consists of at least five distinct terrain types and
the best way to survive is to adapt your playing style to suit each
one as it comes hurtling by your ship.

To beat the Salamander you will require cunning, dexterity and
maybe a little luck - but always remember - who knows what is
approaching around the next corner?


STATUS AND SCORING
The information on the screen during play shows the score and
number of lives remaining.
The hi-score is displayed at the end of the game.
Points are scored for killing aliens and collecting bonus
weapons. Points are awarded even if the player already has a
particular weapon.


HINTS AND TIPS

* Always collect bonus weapons.
* Dodge all small missiles.
* Whenever possible avoid the left hand side of the screen.


SALAMANDER

Its program code, graphic representation and artwork are the
copyright of Imagine Software and may not be reproduced,
stored, hired or broadcast in any form whatsoever without the
written permission of Imagine Software.
All rights reserved worldwide.

THIS SOFTWARE PRODUCT HAS BEEN CAREFULLY DEVELOPED AND
MANUFACTURED TO THE HIGHEST QUALITY STANDARDS.
PLEASE READ CAREFULLY THE INSTRUCTIONS FOR LOADING.

If for any reason you have difficulty in running the program and
believe that the product is defective, please return it direct to:
Mr. Yates, Imagine Software,
6 Central Street, Manchester M2 5NS.
Our quality control department will test the product and supply
an immediate replacement if we find a fault. If we cannot find a
fault the product will be returned to you at no charge.
Please note that this does not affect your statutory rights.

CREDITS
Coding by Andrew Glaister.
Graphics by Stuart Ruecraft.
Produced by D.C. Ward.
1988 imagine Software
Konami