Bobby Bearing
Описание игры
«Bearing» по-английски означает «подшипник» или «шарик от подшипника». У шарика есть глаза и рот, ну совсем как у русского Колобка. Да и на вид он очень похож на этого хитрого героя сказки для самых маленьких. Точно как в сказке Колобку, или, на английский манер, Бобби, придется преодолеть множество препятствий на пути к своей цели, и при этом не быть съеденным, нет, не лисой, а всевозможными монстрами.
Эта игра на ZX Spectrum представляет собой аксонометрический лабиринт, который раскинулся на огромное количество игровых экранов. Игрок видит лишь небольшой участок лабиринта, и наверняка имеет смысл обзавестись картой, чтобы не ходить по кругу и представлять, куда нужно направляться. В лабиринте встречаются препятствия – пропасти, магнитные участки, подъемники и прессы, экраны с монстрами. Грамотно обходя препятствия другой дорогой, можно целым добраться до цели. Еще можно преодолевать препятствия, идя вперед, не отступая и не ища обходных путей, но в этом случае придется проявить ловкость и быть проворным, чтобы успеть проскочить пресс или перепрыгнуть препятствие. Создатели использовали различные цветовые гаммы для разных экранов, чтобы игрок мог понять, что он движется по лабиринту дальше, либо что он ходит по кругу, раз за разом проходя одно и то же место.
Графически игра сделана очень хорошо. Буквально чувствуется, как шарик катится по лабиринту, преодолевая нарисованные препятствия, желобки и выступы. Он обладает инерцией, весом, его заносит на поворотах, при этом наклонные поверхности способствуют быстрому их прохождению. Различные существа, населяющие лабиринт добавляют игровому процессу остроты. Но все же это просто лабиринт, и ничего больше.
Управление можно задать в начальном меню, нажимая клавиши 6 и 7, а затем «пробел».
Видео c игрой
Описание игры на другом языке
To load this game simply ensure that the tape is fully rewound
and then type Load and press enter. Press Play on your
recorder and the game will automatically start when loading is
completed.
The Game
Bobbys family live in Technofear, a land of the future made
of steel, and inhabitated by things of steel. Bobby and his
brothers had been warned on many, many occasions not to venture
into the Metaplanes outside their home, and to give them credit
they'd been pretty good about it. Good, that is, until their
rogue cousin came to visit . . .
Bobbys cousin has led his brothers astray into the Metaplanes
where he and the brothers have been caught and stunned by the
evil Bearings that inhabit the Planes. Bobbys task is to find
his 4 brothers one-by-one and bring them back to their home, and
having got all his brothers back home, perhaps then hell
consider rescuing his cousin too . . .
Playing Bobby Bearing
Bobby Bearing is the first example of Curvispace 3D this new
technique allows you to actually experience curvature in 3D space
on you home micro. The Bearings actually roll over uneven
surfaces just like, say, the balls in a pin-ball machine. You
control Bobby, and go off in search of the brothers and cousin
but beware, many of the puzzles youll have to solve to find your
way around the many, many screens of the Metaplanes are not half
so easy when youre pushing your brother Bearing back along the
same path!
You start outside the home where you are trying to get all the
other Bearings back to. Features youll meet on the way include
magnets that can be switched on and off, areas of the surfaces
change when you pass over hidden switches, and there are
air-ducts too. Youll find that hidden switches also often start
and stop lifts here and there around the maze as well.
Good luck and remember you have only so much time to complete
your task, and each time you hit a problem your clock will speed
up!
Controls/Joystick
You can play this game using either the keyboard or a joystick.
The opening screen has a selector for you to choose either
keyboard or one of a number of joystick options press keys 6
and 7 to select your choice. Key O will then start the game.
Keyboard:
Keys Y P Up and Right
Keys H Enter Down and Left
Alternate keys on bottom row for Up/Left and Down/Right
This game was programmed and designed by Robert and Trevor
Figgins.
(c) Softek International Ltd. All Rights Reserved. No part of
this Leaflet may be copied or stored by any means whatsoever
except as defined in the Copyright Act of 1956 or any subsequent
amendments thereto.
THE EDGE CONNECTION
Join The Edge Connection. For just 6 you get an Edge T-Shirt, a
Poster, and a years subscription to the Connection. You will
be entitled to discounts on all The Edge games, and youll get
regular copies of The Edge Connection news sheet, giving advance
information about new Edge games and hints and tips on playing
Edge games. Remember! The Edges office gets very busy, so help
to Edge game players who are Connection members will get
priority!
If you want to join The Edge Connection then fill in all of the
below and enclose a cheque or postal order for 6.
Name: ___________________________________________________________
Address: ________________________________________________________
Age: ______________________________________________(if under 18)
Please rush me an Edge T-Shirt, I am size:
XL L M S (circle one)
I own a ________________________________________________computer.
I also own the following Edge games: ____________________________
_________________________________________________________________
My favourite Edge game is: ______________________________________
I buy software from: _________________________________(shop/town)
My favourite type of game is: ___________________________________
Id like to know more about: _________________________(Edge game)
Id like to know more about: ___________________(Edge programmer)
How do you usually get to know about good games?
Friends: ____________ Magazines: ____________ Charts: __________
Television: _____________________ Other: ________________________
Other Comments: _________________________________________________
Send to:
The Edge Connection, 12/13 Henrietta Street, Covent Garden,
London WC2E 8LH